VIVE logoHomeWebmailService Center|

Argus Safe Mail™ FAQ

Hoe zit het met vertrouwelijkheid van mijn e-mail?

Uw e-mail is slechts enkele seconden op het systeem van Argus Safe Mail aanwezig. Tijdens de aanwezigheid op het systeem wordt uw e-mail behandeld zoals wij in onze algemene voorwaarden hebben beschreven.
Als uw e-mail server het ondersteunt, zal de e-mail van Argus Safe Mail naar uw server versleuteld worden verstuurd (zogenaamde TLS encryptie). Als de e-mail server van de afzender het ondersteunt, zal de e-mail ook versleuteld worden ontvangen door Argus Safe Mail.

Wat voor gegevens worden er door Argus Safe Mail bewaard?

Voor inzage in statistieken en het zo effectief mogelijk filteren van spam worden van de e-mail de zogenaamde "headers" en wat extra informatie bewaard, zoals van welk systeem wij de e-mail ontvangen.
De body (inhoud/leesbare deel) van een normale (geen spam of virus) e-mail wordt nooit bewaard. De body van een e-mail die spam of virus(sen) bevat, wordt gedurende 7 dagen in quarantaine bewaard, zodat u deze nog kunt nakijken en/of vrijgeven. Na deze 7 dagen wordt de body automatisch verwijderd.

Hoe heb ik inzage in (beheer)gegevens van Argus Safe Mail?

Bij de dienst hoort een beheeromgeving, waartoe u via uw web browser beveiligde toegang krijgt. Binnen deze omgeving kunt u de in quarantaine geplaatste e-mail bekijken, eventueel vrijgeven, statistieken bekijken, rapportages genereren, etc.

Hoe lang worden de (beheer)gegevens door Argus Safe Mail bewaard?

De beheeromgeving, waar u zelf ook toegang toe heeft, houdt de gegevens bij van de afgelopen 3 maanden. Na deze 3 maanden worden de gegevens naar een andere database gekopieerd die alleen voor interne statistische analyse wordt gebruikt. Uit die database worden ze verwijderd als ze een jaar oud zijn.

Kriig ik regelmatig rapportages?

U krijgt op de eerste dag van elke maand een geconsolideerd overzicht van de e-mail die wij in de voorgaande maand voor u hebben verwerkt. Wilt u meer gedetailleerde informatie, dan kunt u die zelf uit de beheeromgeving halen.

Hoe effectief is Argus Safe Mail?

Normaal gesproken mag u voor virussen een effectiviteit van 100% verwachten. Sinds de start van onze dienst in december 2005, is er nog nooit één virus door het dubbele virusfilter gekomen. Wij adviseren u echter dringend om zelf ook gebruik te maken van virusscanners op uw PC's, omdat e-mail niet het enige medium is waarmee virussen uw systemen binnen kunnen komen.

De ervaringen voor spam verschillen enigszins. De meeste van onze klanten ervaren een effectiviteit van > 99%. Wij garanderen een effectiviteit van beter dan 98%, mits u de adviezen die wij u geven opvolgt.

Ik ontvang nieuwsbrieven. Worden die als spam aangemerkt?

De ene nieuwsbrief is de andere niet. Soms zijn ze zo opgemaakt dat ze als spam worden aangemerkt, maar dat is gelukkig maar zelden het geval. Dit komt doordat Argus Safe Mail niet alleen naar de inhoud van een e-mail kijkt om te beslissen of het spam is, of niet.
U kunt te allen tijde in de beheeromgeving eventueel onterecht als spam aangemerkte e-mail op een zogenaamde "white list" zetten, zodat deze in het vervolg nooit meer als spam wordt aangemerkt.

Heb ik een eigen e-mail server nodig?

Nee, dat heeft u in principe niet. Het enige wat u nodig heeft, is de mogelijkheid de zogenaamde DNS-records van uw domeinnaam aan te passen of aan te laten passen door uw internet provider. Dit mag eigenlijk nooit een probleem zijn.

Ik heb een eigen e-mail server. Wordt deze ondersteund?

Argus Safe Mail levert e-mail af bij uw e-mail server door middel van het SMTP- of ESMTP-protocol. Dat is het protocol dat elke e-mail server op internet gebruikt. Wij zijn nog geen e-mail server tegengekomen die niet geschikt was.

Hoe word ik aangesloten op Argus Safe Mail?

Nadat u de offerte getekend heeft geretourneerd, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om in onderling overleg af te spreken wanneer de activering van de dienst plaats vindt. Hiervoor moeten de zogenaamde MX-records van uw domeinnaam worden aangepast. Uiteraard overleggen wij hierover namens u met uw internet provider; dat is inbegrepen in de eenmalige setup kosten.

Hoe zit het met beschikbaarheid / wat als er een storing is bij Argus Safe Mail?

De infrastructuur van Argus Safe Mail is zeer betrouwbaar ontworpen. Wij beschikken over drie geografisch gescheiden locaties met drie verschillende internet providers. Daarnaast monitoren wij onze omgeving 24 uur per dag, alle dagen van het jaar.

De grootste verwerkingscapaciteit staat in een datacenter in Amsterdam en de standaard backup-locatie is ons kantoor in Amersfoort. Normaal gesproken wordt u op deze twee locaties aangesloten.
Daarnaast beschikken wij voor onze klanten die zeer hoge beschikbaarheid eisen over een derde backup-locatie in Londen.

Wij garanderen standaard een beschikbaarheid van de dienst van 99,8% op jaarbasis. Dat betekent dat de dienst per jaar niet meer dan 17,5 uur ongepland down zal zijn.
Wilt u een hogere beschikbaarheidsgarantie, dan kunnen wij u naast de locaties Amsterdam en Amersfoort aansluiten op de locatie in Londen. De kans dat alle drie deze locaties tegelijk uitvallen achten wij verwaarloosbaar. Hiervoor geven wij dan ook een beschikbaarheidgarantie van 99,99%, ofwel minder dan een uur ongeplande downtime per jaar.

Hoe wordt e-mail door Argus Safe Mail behandeld / afgeleverd?

Hierover kunnen wij met u specifieke afspraken maken.
Standaard wordt e-mail met een virus niet afgeleverd en in quarantaine gezet. E-mail met laag scorende spam wordt met een gewijzigd onderwerp/subject-veld doorgestuurd en e-mail met hoog scorende spam wordt in quarantaine gezet.
Is de e-mail schoon, dan wordt deze zo snel mogelijk bij uw e-mail server (of die van uw provider) afgeleverd.
In de e-mails die worden doorgestuurd, zitten een aantal zogenaamde headers waar u binnen uw e-mail server of e-mail client (Outlook, Outlook Express, etc.) nog weer op kunt filteren als u dat wilt.

Wat als mijn e-mail server tijdelijk niet bereikbaar is?

In dat geval is er niets aan de hand.
Uw e-mail wordt binnen de Argus Safe Mail farm maximaal 120 uur (5 dagen) bewaard, u heeft dus ruim de tijd om uw e-mail server weer bereikbaar te maken. Na de 120 uur krijgt de afzender een bericht dat het afleveren niet is gelukt en wordt de e-mail verwijderd.
Algemene voorwaarden © 2024 VIVE Internet Diensten Privacy verklaring