VIVE logoHomeWebmailService Center|

Storingen...

Geen storingen :-)
Er zijn op dit moment geen verstoringen in onze dienstverlening. Hieronder kunt u oude meldingen bekijken.

Storing privéaccounts bij afleveren naar Microsoft
[27-Aug-2017]
Storing gemeld: 27 augustus, 21:20 CEST.
Storing opgelost: 28 augustus, 07:45 CEST
Er was een probleem met het afleveren van email van onze mail server naar Microsoft email domeinen, zoals Outlook.com en Hotmail.com.
Om ons onbekende reden nam Microsoft geen email aan van onze server voor deze domeinen.
Wij hebben een supportverzoek ingediend bij Microsoft, waarop Microsoft heeft aangegeven dat zij onze server weer uit de blocklist hebben gehaald.

Opgelost: Storing internetverbinding Amersfoort
[22-Aug-2017]
Storing gemeld: 22 augustus, 10:55 CEST.
Storing opgelost: 22 augustus, 12:25 CEST.
Sinds ongeveer 10:00 uur is er een storing met Xs4all internet in Amersfoort waardoor ook onze internetverbinding daar niet werkt.
Het resultaat is dat onze backup mail server, mail2.vive-id.nl, niet bereikbaar is. Dit heeft geen gevolgen voor onze dienstverlening.

Gebak!
[16-Oct-2016]
Nee, geen storing, maar 5 jaar zonder storingen! Wij hebben het gevierd met gebak :-)

Opgelost: Korte, geplande downtime voor mailserver.
[16-Oct-2011]
Storing gemeld: 16 oktober, 09:00 CEST.
Storing opgelost: 16 oktober, 11:00 CEST.
Op zondagochtend 16 oktober is de mailserver mail.vive-id.nl tijdelijk off line geweest in verband met het verhuizen van de server naar zijn definitieve locatie in het datacenter van Leaseweb in Haarlem.

Opgelost: Grote storing infrastructuur
[24-Sep-2011]
Storing gemeld: 24 september, 11:30 CEST.
Storing opgelost: 26 september, 10:30 CEST.
Op zaterdagochtend 24 september is door nog onbekende oorzaak de hoofdserver van VIVE Internet Diensten gecrashed.
Bij onderzoek in het datacenter waar deze server staat bleek dat de inhoud van de harddisks volledig is verminkt.
Er is inmiddels een nieuwe server ingericht en deze is weer volledig online.
Hieronder vindt u een overzicht van de oplossingshistorie.

Zakelijke email en Argus Safe Mail, onze spamfiltering dienst, zijn niet getroffen. Hiervoor hebben de backup servers het werk goed overgenomen.

[26-Sep-2011 10:30]
Webmail werkt weer naar behoren.

[25-Sep-2011 18:45]
Nieuwe email komt weer normaal binnen.
Webmail werkt nog niet.

[25-Sep-2011 13:40]
Bestaande email is weer toegangkelijk via Outlook en andere email programma's.
Nieuwe email komt nog niet binnen.
Webmail werkt nog niet en andere delen van de website kunnen nog fouten geven.

[24-Sep-2011 19:45]
De VIVE web site is weer gedeeltelijk terug.
Webmail werkt nog niet en andere delen van de website kunnen nog fouten geven.

Opgelost: storing spamfilter
[19-Dec-2010]
Storing gemeld: 03:13 CET.
Storing opgelost: 08:27 CET.
Vannacht is de software die de spamfiltering verzorgt door het exploiteren van een bug in een loop terecht gekomen.
Een onbekende partij heeft honderden emails verstuurd met een opzettelijk gemaakte fout in een afbeelding waardoor de OCR-software (beeldherkenning), die onderdeel is van het spamfilter, telkens weer crashte.
Na elke crash startte de filtersoftware opnieuw en begon weer de malafide emails te verwerken. Het resultaat was volledig overbelaste servers en uiteindelijk moesten de servers vanuit de datacentra waar ze staan handmatig worden afgesloten en opnieuw gestart.
Er is geen email verloren gegaan; alle email is tijdens de storing opgeslagen en na het verhelpen van de storing alsnog verwerkt en afgeleverd.
De malafide emails worden inmiddels door een noodmaatregel tegengehouden en er wordt gewerkt aan een nieuwe versie van de OCR-software. Wij verwachten dat die in de loop van vanmiddag beschikbaar is.
[22-Dec-2010]
De nieuwe filtersoftware is vanaf afgelopen zondag getest en vandaag succesvol in productie genomen.

Opgelost: storing mailserver
[31-Mei-2007]
Storing gemeld: 14:11 CEST.
Storing opgelost: 15:25 CEST.
Vanmiddag is door nog onbekende oorzaak de software die e-mail aanneemt gestopt. Voor Argus Safe Mail klanten heeft dit geen effecten gehad; de backup servers hebben het automatisch overgenomen.
Klanten die webmail gebruiken hebben wellicht problemen gehad met het versturen van e-mail en ook klanten die onze mail servers gebruiken voor uitgaande mail kunnen een korte onderbreking hebben ervaren.
Wij gaan de oorzaak van de storing achterhalen en zullen hier een update plaatsen als wij meer gegevens hebben.
[06-Jun-2007]
Het probleem is veroorzaakt door een bug in een deel van de spamfilter software. De bug is inmiddels gerepareerd en de betreffende storing zal niet meer optreden.

Opgelost: storing IMAP/POP3/webmail
[22-Jan-2007]
Storing gemeld: 05:19 CET.
Storing opgelost: 06:20 CET.
Vannacht zijn er problemen geweest met het ophalen van e-mail via POP3, IMAP en webmail. Ook het Service Center was helaas onbereikbaar, evenals onze web site.
De storing is veroorzaakt door een defect component in het datacenter van Eweka in Amsterdam, waar wij onze apparatuur hebben staan. De storing heeft geen gevolgen gehad voor onze dienst "Argus Safe Mail".
Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat deze storing heeft opgeleverd.

Opgelost: storing IMAP/POP3
[27-Sep-2006]
Storing gemeld: 16:40 CEST.
Storing opgelost: 17:25 CEST.
Diverse klanten hebben problemen gehad met het ophalen van hun e-mail via POP3, IMAP en webmail. De storing is veroorzaakt door de stroomonderbreking in het datacenter van Telecity Redbus, waar wij onze apparatuur hebben staan. De storing heeft geen gevolgen gehad voor onze dienst "Argus Safe Mail".
Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat deze storing heeft opgeleverd.

Opgelost: storing internet connectie
[04-Sep-2006]
De internet provider waar wij onze hoofdmachine hebben ondergebracht heeft problemen gehad met de verbinding naar AMS-IX, het grote internet-knooppunt in Amsterdam. Hierdoor konden onze klanten met account hosting (zoals zijnemail.nl en haaremail.nl) niet bij hun e-mail account. De storing duurde van 15:55 tot 16:20.
Afnemers van onze dienst ArgusSafeMail hebben geen hinder ondervonden; onze backup machine in Amersfoort heeft de dienstverlening zonder problemen overgenomen.



ad

Algemene voorwaarden © 2020 VIVE Internet Diensten Privacy verklaring